Κορονοϊός: Αυτά είναι τα προϊόντα των οποίων οι πωλήσεις «εκτοξεύτηκαν»

Εντυπωσιακή είναι, σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού.

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις, τις πρώτες 11 βδομάδες της φετινής χρονιάς ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGS (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά), τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα, παρουσιάζει αύξηση 9,8%. Στην εν λόγω αύξηση, η συνεισφορά των τριών τελευταίων εβδομάδων όπου αυξήθηκαν τα μέτρα για τον ιό και για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03), υπολογίζεται σε 80,1%.

Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/01-23/02) τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%. Το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο +24,1%.

Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και +13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα τρόφιμα και ποτά στο +8,9%.

Εξετάζοντας περισσότερο αναλυτικά τις επιμέρους κατηγορίες των τροφίμων και ποτών, από τις μετρήσεις της Nielsen προκύπτει ότι οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα προϊόντα ντομάτας, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τροφίμου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: Κορονοϊός: Αυτά είναι τα προϊόντα των οποίων οι πωλήσεις «εκτοξεύτηκαν»altsantiri

Διαβάστε περισσότερα