Η Φρίντα Κάλο κατακτά τη Νέα Υόρκη – Δημοπρασία σπάνιων φωτογραφιών της και έκθεση με ενδύματα και προσωπικά αναμνηστικά της (video)

Η Φρίντα Κάλο… κατακτά τη Νέα Υόρκη, καθώς την ίδια περίοδο διοργανώνεται δημοπρασία σπάνιων φωτογραφιών της και έκθεση με ενδύματα και προσωπικά αναμνηστικά της.

Η συλλογή «προσωπικών και χαλαρών» φωτογραφιών των Φρίντα Κάλο, Ντιέγκο Ριβέρα και του πολύμορφου κοινωνικού τους κύκλου είναι από τον φωτογραφικό φακό του Νίκολας Μάρεϊ, του φημισμένου καλλιτέχνη που ήταν εραστής και συνεργάτης της Φρίντα Κάλο.

Η σπάνια συλλογή θα πωληθεί σήμερα σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη. Πολλές από τις φωτογραφίες εμφανίζουν το ζευγάρι μεξικανών ζωγράφων στο σπίτι του μεταξύ φίλων και προσφέρουν στους θεατές μια μοναδική ματιά στις ζωές των καλλιτεχνών.

Στις φωτογραφίες παρουσιάζονται ο συνθέτης Κάρλος Τζάβεζ, η ρεαλίστρια καλλιτέχνης, Μάριαν Γκρίνγουντ, ο καλλιτέχνης Ρομπέρτο Μοντενέγκρο, η ηθοποιός Μάργκο Άλμπερτ, η ζωγράφος και συγγραφέας Μάι-Μάι Ζε και η Κριστίνα Κάλο, αδελφή της Φρίντα.

Ο Μάρεϊ άρχισε να φωτογραφίζει την Κάλο το 1937 και συνέχισε για πολύ καιρό μετά τη λήξη της σχέσης τους. Οι 78 φωτογραφίες του Μάρεϊ προβάλλουν μεταξύ άλλων και το πολιτιστικό τοπίο του Μεξικό τις δεκαετίες του 1920, του 1930 και του 1940.

Για τις φωτογραφίες της Κάλο χρησιμοποίησε υπερκορεσμένο φιλμ Kodachrome και αυτές επαναδημοσιεύονται διαρκώς, συμβάλλοντας σημαντικά στη διαιώνιση της δημόσιας εικόνας της μεξικανής ζωγράφου.

«Frida Kahlo: Appearances Can Be Deceiving»

Παράλληλα, την ίδια περίοδο το Μουσείο του Μπρούκλιν παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Frida Kahlo: Appearances Can Be Deceiving» (Οι εμφανίσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές) την πρώτη έκθεση στις ΗΠΑ με ενδύματα και προσωπικά αναμνηστικά της ζωγράφου.

Η Φρίντα Κάλο, σουρεαλίστρια ζωγράφος και υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών χρησιμοποίησε την τέχνη της για να διερευνήσει την ταυτότητά της, ως φακό μέσω του οποίου εξέτασε τη μεξικανική κληρονομιά, την πολιτική και την αναπηρία της.

Ανέδειξε βασικά στοιχεία μέσω των ενδυματολογικών επιλογών και της εμφάνισής της, με τα έντονα βαμμένα χείλη, τα φωτεινά φορέματα και τα μαλλιά πλεγμένα σε πλεξούδες που την χαρακτήριζαν.

Στην ηλικία των έξι αρρώστησε από πολιομυελίτιδα, με αποτέλεσμα το ένα της πόδι να είναι μικρότερο από το άλλο και ημιπαράλυτο. Σε ηλικία 19 ετών μετά από τροχαίο ατύχημα υποβλήθηκε σε μεγάλο αριθμό εγχειρήσεων, καθώς το ισχίο, η σπονδυλική στήλη και η λεκάνη της τραυματίστηκαν πάρα πολύ σοβαρά και παρέμεινε στο νοσοκομείο για αρκετό χρονικό διάστημα.

Η Κάλο είχε μία ταραγμένη σχέση με τον μεξικανό ζωγράφο Ντιέγκο Ριβέρα, τον οποίο παντρεύτηκε δύο φορές. Το 1931 ξεκίνησε εξωσυζυγική σχέση με τον ούγγρο φωτογράφο, Νίκολας Μάρεϊ, ο οποίος ήταν πρωτοπόρος της έγχρωμης φωτογραφίας στις ΗΠΑ και φημισμένος φωτογράφος πορτρέτων διασημοτήτων εκείνης της εποχής.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν μέσω του καλλιτέχνη, Μιγκέλ Κοβαρούμπιας, ο οποίος είχε καλέσει τον Μάρεϊ να τον επισκεφτεί στην Πόλη του Μεξικού. Στη συνάντηση, η αμοιβαία έλξη ήταν κεραυνοβόλα, και αυτό ήταν η αρχή μιας δεκαετούς σχέσης, στη διάρκεια της οποίας ο Μάρεϊ είχε συνεχώς στραμμένο τον φακό του στη Φρίντα Κάλο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Φωτογραφίες: sothebys.com – brooklynmuseum.org

Διαβάστε περισσότερα