«Mαύρη Τρίτη» για τις μεταφορές στη Γαλλία – Μαζικές απεργίες και κινητοποιήσεις

  • Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους σιδηροδρομικούς της SNCF
  • Κινητοποίηση και από την  Air France
  • Στις επάλξεις και οι υπάλληλοι στους τομείς καθαριότητας και ενέργειας
  • Έντονες οι αντιδράσεις από τα συνδικάτα

Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται σήμερα η Γαλλία, λόγω της κινητοποίησης των σιδηροδρομικών εταιρειών και της Air France, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σχέδιο μεταρρύθμισης της δημόσιας επιχείρησης σιδηροδρόμων SNCF.

Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους σιδηροδρομικούς της SNCF, της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται τους γαλλικούς σιδηροδρόμους με μία κινητοποίηση που θα διαταράξει τη ζωή 4,5 εκατομμυρίων καθημερινών επιβατών επί τρεις μήνες.

Διαμαρτυρόμενοι για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που θίγει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης, εφηύραν το σχήμα μίας διήμερης απεργίας κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου, δηλαδή 36 ημέρες απεργίας.

Στις επάλξεις και οι υπάλληλοι στους τομείς καθαριότητας και ενέργειας

Οι σιδηροδρομικοί δεν είναι οι μόνοι δυσαρεστημένοι: οι υπάλληλοι στους τομείς της καθαριότητας και της ενέργειας κατεβαίνουν επίσης σε απεργία την Τρίτη. Την ίδια ημέρα, το προσωπικό της Air France κατεβαίνει σε απεργία για τέταρτη φορά σε έναν μήνα για να ζητήσει αύξηση των μισθών κατά 6%.

Η διεκδίκηση αυτή δεν έχει απευθείας σχέση με τις μεταρρυθμίσεις Μακρόν, αλλά συμβάλλει την επιβάρυνση του κοινωνικού κλίματος, όπως και οι κινητοποιήσεις των υπαλλήλων της εταιρείας Carrefour σήμερα και ο αποκλεισμός ορισμένων πανεπιστημίων.

Έντονες οι αντιδράσεις από τα συνδικάτα 

Τα τέσσερα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους εργαζομένους στους σιδηροδρόμους (CGT, Unsa, SUD και CFDT) διαμαρτύρονται για την κατάργηση των προσλήψεων με ειδικό καθεστώς, για τον τρόπο που ανοίγει ο τομέας στον ανταγωνισμό, καθώς και για τη μετατροπή της SNCF σε ανώνυμη εταιρεία, γεγονός που ανοίγει σύμφωνα μ’ αυτούς τον δρόμο για μελλοντική ιδιωτικοποίηση της, κάτι που αρνείται η κυβέρνηση.

Το σχέδιο μεταρρύθμισης «έχει στόχο να καταστρέψει τη δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία από καθαρό ιδεολογικό δογματισμό» και «δεν θα λύσει το ζήτημα του χρέους ούτε αυτό των δυσλειτουργιών», καταγγέλλουν τα συνδικάτα.

Η κινητοποίηση, η οποία προβλέπει 36 ημέρες απεργιών μέσα σε τρεις μήνες, ποντάρει στην κόπωση της κοινής γνώμης που, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, εκτιμά προς το παρόν ότι η απεργία αυτή είναι αδικαιολόγητη, όμως, όπως ελπίζουν οι σιδηροδρομικοί, θα μπορούσε να μεταστραφεί, αν η κυβέρνηση συνεχίσει να επιδεικνύει την ίδια αδιαλλαξία.

Την ώρα που ξεκινάει το μπρα-ντε-φερ, η κυβέρνηση επιδεικνύει την αποφασιστικότητά της να εκσυγχρονίσει έναν τομέα που θα αντιμετωπίσει προσεχώς τον ανταγωνισμό, υπενθυμίζοντας πως «το να κινηθεί ένα τρένο στη Γαλλία κοστίζει 30% πιο ακριβά απ’ ό,τι αλλού».

«Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει γιατί τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών αρχίζουν μια μακρά και τιμωρητική απεργία την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται σε διάλογο», δήλωσε εκφράζοντας τη «λύπη» της η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν.

πηγή