Πως είδαν τα γερμανικά ΜΜΕ την κύρωση του Πρωτοκόλλου ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ

Η κύρωση του Πρωτοκόλλου ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ από την ελληνική Βουλή απασχόλησε έντονα τα διεθνή μέσα, τα οποία παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον την πορεία επούλωσης των σχέσεων των δύο βαλκανικών χωρών.

Συγκεκριμένα, τα γερμανικά ΜΜΕ σχολίασαν με ενθουσιασμό το γεγονός ότι η πρώτη χώρα που επικύρωσε την είσοδο της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ ήταν η Ελλάδα. Αναλυτικά, το πρώτο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD  επισημαίνει ότι τώρα η κυβέρνηση στα Σκόπια θα πρέπει να ενημερώσει για την αλλαγή του ονόματος της χώρας όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τα άλλα κράτη. Στο ρεπορτάζ παρατίθεται συνοπτικά η διαδικασία που οδήγησε ως εδώ και εξηγούνται τα επόμενα βήματα, με την έγκριση της ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας από τα Κοινοβούλια των υπόλοιπων κρατών-μελών του ΝΑΤΟ.

Ρεπορτάζ για την χθεσινή ψηφοφορία φιλοξενεί στην ιστοσελίδα του και ο ιδιωτικός ειδησεογραφικός τηλεοπτικός σταθμός n-tv, με αναφορά στο αποτέλεσμα, αλλά και στην διαδικασία που πρέπει στο εξής να ακολουθηθεί. «Οι πρωθυπουργοί Τσίπρας και Ζάεφ έκλεισαν το καλοκαίρι του 2018 την συμφωνία έπειτα από επίπονες προσπάθειες πολλών μηνών και παρά τις έντονες αντιδράσεις της συντηρητικής και της εθνικιστικής αντιπολίτευσης», αναφέρει το ρεπορτάζ και εξηγεί συνοπτικά την ιστορία του ζητήματος της ονομασίας.

Το περιοδικό «Der Spiegel» μεταδίδει ανταποκρίσεις ειδησεογραφικών πρακτορείων ρεπορτάζ από την Αθήνα για την χθεσινή ψηφοφορία και αναφέρεται στις Προεδρικές εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στην Βόρεια Μακεδονία στις 21 Απριλίου, επισημαίνοντας ότι ο σημερινός Πρόεδρος, Γκεόργκι Ιβανόφ, ο οποίος προέρχεται από την αντιπολίτευση του VMRO-DPMNE δεν έχει, έπειτα από δύο θητείες, δικαίωμα επανεκλογής. Ο νέος Πρόεδρος, σημειώνεται, θα είναι ο πρώτος Πρόεδρος που θα εκπροσωπεί την χώρα ως «Βόρεια Μακεδονία».

Ανάλογα ρεπορτάζ με ανταποκρίσεις ειδησεογραφικών πρακτορείων από την Αθήνα φιλοξενούνται και στις ιστοσελίδες των εφημερίδων «Die Zeit» και «Sueddeutsche Zeitung».

(AΠΕ/ΜΠΕ)

Διαβάστε περισσότερα