Πρόστιμο “μαμούθ” από την Κομισιόν σε αυτοκινητοβιομηχανίες για σύσταση καρτέλ

Πρόστιμο ύψους 880 εκατ. ευρώ επέβαλε η αρχή ανταγωνισμού της Ε.Ε. στη Scania, θυγατρική της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, για συμμετοχή της σε καρτέλ εταιρειών κατασκευής φορτηγών. Για το καρτέλ αυτό έχουν επιβληθεί πρόστιμα – ρεκόρ άνω των 3 δισ. ευρώ σε τέσσερις εταιρείες τον Ιούλιο.

Η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού της Κομισιόν, Μαργκρέτ Βεστάγκερ, δήλωσε ότι η Scania ήταν σε συνεννόηση μυστικά, επί 14 χρόνια, με τα άλλα μέλη του καρτέλ για τις τιμές των φορτηγών και τη μετακύλιση στο κόστος των νέων τεχνολογιών για την κάλυψη των αυστηρότερων κανόνων εκπομπών αερίων. Οι υπόλοιπες είναι η Daimler, η ΜΑΝ, η IVECO, η Volvo και η DAF.

Στην Daimler επεβλήθη πρόστιμο ύψους 1 δισ. και η MAN είναι η μόνη που απέφυγε τις  επιπτώσεις, καθώς ήταν αυτή που ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές για τη παράτυπη συνεννόηση των εταιρειών.

Η MAN, η Daimler, η Iveco και η DAF παραδέχθηκαν ότι συμμετείχαν στο καρτέλ με αντάλλαγμα τη μείωση κατά 10% των προστίμων τουςΗ Scania δεν έκανε διακανονισμό.

«Η σημερινή απόφαση σηματοδοτεί το τέλος της έρευνας μας για μια πολύ μακρόχρονη σύμπραξη. Αυτή η σύμπραξη αφορά και επηρεάζει σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη, δεδομένου ότι η Scania και οι υπόλοιποι κατασκευαστές φορτηγών στη σύμπραξη παράγουν περισσότερα από 9 στα 10 μεσαία και βαρέα φορτηγών που πωλούνται στην Ευρώπη. Τα φορτηγά αυτά αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα των εσωτερικών μεταφορών εμπορευμάτων στην Ευρώπη και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία. Αντί της συμπαιγνίας στην τιμολόγηση, οι κατασκευαστές φορτηγών θα έπρεπε να ανταγωνίζονται μεταξύ τους – και σε σχέση με τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις», δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, βάζοντας τους τίτλους τέλους σε μια μακροχρόνια έρευνα.

πηγή